A.1.1.1 Dostupná síť služeb občanské vybavenosti
A. Infrastruktura pro předškolní vzdělávání
Hlavní podporované aktivity
- stavby a stavební práce spojené s výstavbou nové infrastruktury, včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí,
- rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury, včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb,
- nákup pozemků a staveb (nemovitostí),
- pořízení vybavení budov a učeben,
- pořízení kompenzačních pomůcek.
Na hlavní aktivity projektu musí být vynaloženo minimálně 85 % celkových způsobilých výdajů projektu.
Vedlejší podporované aktivity
- demolice související s realizací projektu,
- pořízení bezpečnostních prvků a zařízení, osvětlení, elektronického a mechanického zabezpečení,
- pořízení herních prvků,
- úpravy venkovního prostranství (přístupové cesty v areálu, zeleň, hřiště a herní prvky),
- projektová dokumentace, EIA,
- zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor),
- pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti),
- povinná publicita (podle kap. 13 Obecných pravidel)
Oprávnění žadatelé
- školy a školská zařízení v oblasti předškolního vzdělávání,
- další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit v oblasti předškolního vzdělávání a péče o děti,
- obce,
- organizace zřizované obcemi,
- organizace zakládané obcemi,
- nestátní neziskové organizace.
Zásadní podmínky
- Podporovány jsou aktivity zaměřené na zvýšení nedostatečné kapacity zařízení péče o děti v předškolním věku. (ověření v Rejstříku škol a školských zařízení).
- Projektové záměry musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání a musí být uvedeny ve strategickém rámci MAP zveřejněném na www.uzemnidimenze.cz
- Stavebně upravené prostory podpořené z IROP musí být vždy bezbariérově dostupné. Základním požadavkem je zajištění bezbariérové toalety a umožnění volného pohybu osob na vozíku od vstupu do budovy po vstup do prostor podpořených z IROP.
B. Infrastruktura základních škol
Hlavní podporované aktivity
- stavby a stavební práce spojené s výstavbou nové infrastruktury, včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí,
- rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury, včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb,
- nákup pozemků a staveb (nemovitostí),
- pořízení vybavení budov a učeben,
- pořízení kompenzačních pomůcek.
Na hlavní aktivity projektu musí být vynaloženo minimálně 85 % celkových způsobilých výdajů projektu.
Vedlejší podporované aktivity
- demolice související s realizací projektu,
- pořízení bezpečnostních prvků a zařízení, osvětlení, elektronického a mechanického zabezpečení,
- pořízení herních prvků,
- úpravy venkovního prostranství (přístupové cesty v areálu, zeleň, hřiště a herní prvky),
- projektová dokumentace, EIA,
- zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor),
- pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti),
- povinná publicita (podle kap. 13 Obecných pravidel).
Oprávnění žadatelé
- školy a školská zařízení v oblasti předškolního vzdělávání,
- další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit v oblasti předškolního vzdělávání a péče o děti,
- obce,
- organizace zřizované obcemi,
- organizace zakládané obcemi,
- nestátní neziskové organizace.
Zásadní podmínky
- Projektové záměry musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání a musí být uvedeny ve strategickém rámci MAP zveřejněném na www.uzemnidimenze.cz
- Stavebně upravené prostory podpořené z IROP musí být vždy bezbariérově dostupné. Základním požadavkem je zajištění bezbariérové toalety a umožnění volného pohybu osob na vozíku od vstupu do budovy po vstup do prostor podpořených z IROP.
- Hlavní zaměření projektů musí být zaměřeno na – Klíčové kompetence (komunikace v cizích jazycích, přírodní vědy, technické a řemeslné obory, práce s digitálními technologiemi,), bezbariérovost, zajištění vnitřní konektivity a připojení k internetu, rozšiřování kapacit kmenových učeben ve vazbě na sociální inkluzi či demografickou potřebnost - SVL